Josip Grabovac za Poslovni global: Želja mi je stvoriti vlastiti brend odjeće – JG

Radionica pod nazivom Blog kao novi alat u svijetu marketinga i promocije, bit će organizirana u srijedu, 5. travnja, u sklopu ovogodišnjeg 20. Međunarodnog sajma gospodarstva Mostar 2017, u Dvorani 1 Paviljona 1, s početkom u 11 sati. O savjetima za pisanje bloga, temama, privlačenju sponzora… i još mnogo čemu, govorit će poznati blogeri Josip Grabovac, Mia Kozo, Kristina Bašić i Jelena Rozić.

Ususret Sajmu, koji svoja vrata posjetiteljima i brojnim uzvanicima, otvara sutra, u utorak, 4. travnja, Poslovni global predstavlja svojim čitateljima modnog blogera Josipa Grabovca, Hercegovca koji uspješnu karijeru već godinama gradi u Italiji.

Tko je Josip Grabovac, kad nije model i modni bloger?

– Prvo i najvažnije je shvatiti tko si bio prije. Jednostavan mladić, otac i osoba s velikom strašću za ljepotom, neizmjernom željom za modom i stilom. Realnost je da sam prije mode radio kao profesionalni barmen i bar-menadžer na vrhunskim otocima i surađivao sa svjetskim poznatim imenima, preko kojih sam i shvatio da ništa nije nemoguće. Na kraju sam ostvario kontakte, te ih iskoristio na najbolje mogući način, s dokazom da na kraju radim jedan od poslova o kojima sam sanjao. Moj posao zahtijeva da dajem sve od sebe tijekom sati koje radim, a nekad ih zna biti i 12. Nakon toga, opet sam ista osoba, jer radim posao koji volim – pun smijeha, sreće, humora i vedrine.

U Vašim medijskim pojavljivanjima, upoznali smo Vas kao Mostarca, ali i kao Širokobriježanina, s talijanskom adresom? Odakle su točno Vaši korijeni?

– Točno je da sam Hrvat iz BiH, a moje mjesto gdje sam odrastao je Knešpolje, Široki Brijeg. Istina je da me je jako mnogo medija nazvalo Mostarcem s talijanskom adresom (vjerojatno zato što sam u Mostaru završio srednju školu, gdje imam i dosta prijatelja i dragih osoba). Meni, kao meni, je svejedno, jer to nisu dvije različite države i najbitnije je da imam kulturu doma i obitelji, gdje god se kretao po svijetu. Tako prezentiram – prvo moju obitelj, a kasnije i tako malo mjesto odakle dolazim.

Po Vašem mišljenju, imaju li Hercegovke osebujan modni stil, ili ih se samo nekolicina izdvaja, dok su ostale, tako reći, uniformirane s istim ili sličnim komadima odjeće?

– Zanimanje za modu raste sve više. S jedne strane, to je dobro, i drago mi je da se neke granice brišu, jer naše žene i djevojke izgledaju jako, jako dobro i drže do svog izgleda, ali isto tako, često smo robovi nečega što je “in ” u tom trenutku. Malo je onih koji isključivo ‘furaju’ neki svoj đir i na neki svoj način stvaraju i nose modu. Moda pruža slobode – izraziti se točno onako kako se osjećate i kako želite!
Mislim da je ženama malo lakše prihvatiti nove stilove. Imam jako puno sljedbenika koji čitaju moj blog, imam pohvale i potporu. No, i dalje smo jako kritični i zatvoreni za nove stvari, nove trendove, zapravo, u pravom smislu riječi – modnu slobodu. Puno nas sudi o drugima kroz ono što netko nosi … Na primjer, u Zagrebu, Sarajevu, Mostaru, Širokom Brijegu…, ljudi me na ulici gledaju sa znatiželjom, ali i osudom, jer muškarci ne mogu nositi što žele ili što nije odobreno od strane društva, dok je “vani” to puno drukčije. Evolucija mentaliteta je jedan od naših izazova. Imao sam prigodu raditi s domaćim dizajnerima i njihovim brendovima, i moram priznati da jako dobro prolaze vani. Naši stilisti su jako talentirani. U Pitti Uomo ove godine nosio sam jedno odijelo s potpisom hrvatskog dizajnera i zaista sam bio jako puno fotografiran. Dakle, prostor za napredak i rast postoji, samo ga moramo iskoristiti na što bolji i pametniji način. Trebamo modni sustav, a to znači još veća ulaganja.

Podsjetite nas kako je krenula Vaša karijera u Italiji?

Jednostavno, kada sam shvatio da je internet jedna velika mreža i prigoda za komunikaciju sa svim osobama, odlučio sam početi pisati blog. Objava po objava, i ljudi su počeli slijediti mene, moje postove, moje priče. I shvatio sam da je to, zapravo, prigoda koja može promijeniti moj život. Krenula je suradnja s fotografima poput Andrea Menichelli i Andrea Piffari, snimateljima – Mattia Alberani za izradu portofolia… Ali, kada radiš blog, i ljudi, zapravo, vole prirodne fotografije i stvarni život. Moj život postao je tako jedna velika javna priča. Nakon toga, uslijedile su suradnje s dizajnerima, brendovima, korak po korak, dan po dan i mreža o kojoj sam govorio – raste…

Biti bloger, što to, ustvari, znači?

– Biti bloger danas postaje jako bitna i relevantna profesija u svijetu. Jako je važno kakvu informaciju imate i kako ćete tu informaciju plasirati. Mogu slobodno reći, informirate ljude, također ih na neki način i educirate, pišete i iz vlastitog iskustva, a vaše teme povezuju svijet preko zajedničkih interesa. U mome slučaju, to su moda, putovanja, lifestyle… Trudim se biti u pravo vrijeme na pravome mjestu kako bih pratio sve novosti i trendove, koje, onda, dijelim sa svojim sljedbenicima.

Sudjelovat ćete na ovogodišnjem Mostarskom sajmu. Kako je došlo do te suradnje i čime ćete se predstaviti sajamskim posjetiteljima?

-.Bloger je točka širenja informacija na internetu, što je danas sve više aktualno s profesionalnim blogerima u svijetu. Organizatori Mostarskog sajma 2017 pozvali su me da sudjelujem na njegovom jubilarnom izdanju, još prije nekoliko mjeseci. Pristao sam i rezervirao datum dolaska. Što se tiče moje prezentacije na Sajmu, u sklopu radionice o blogu kao novom alatu u svijetu marketinga i promocije, govorit ću o mnogim bitnim stvarima, od onih kako početi pisati blog, do toga kako naći prve brendove i kako ih odabrati, kako pristupiti i ponuditi svoju kreativnost ili uslugu bloga za reklamu… Bit će jako zanimljivo i ovom prigodom pozivam sve zainteresirane da nam se pridruže u srijedu, 5. travnja od 11 sati na Mostarskom sajmu, te čuju što moja malenkost i kolegice Kristina Bašić, Mia Kozo i Jelena Rozić imaju za podijeliti s Vama.

Koji su Vaši planovi za budućnost?

– Kad se trendovi jako puno mijenjaju, moraš, naravno, s njima i ti jako brzo sazrijevati. Radit ću i dalje na unaprjeđenju svoga bloga, na proširenju komunikacije i suradnje s marketinškim agencijama i agencijama koje rade oglašavanje i promociju mode i bloga. Ali, ako pričamo o malo daljoj budućnosti, želja mi je jednog dana početi raditi i svoj brend odjeće – JG. Tko zna!? Život nam stalno donosi nova uzbuđenja, na nama je prihvatiti igru i uživati!

Ivana Ćubela, poslovni-global.ba / Foto: Mostarski sajam, privatni album

Leave a Comment