MOBILNI SVIJET Jaki dolar i politička neizvjesnost smanjit će potrošnju na pametne telefone i tablete u 2017. godini

Potrošnja na elektroničke uređaje poput pametnih telefona i tableta smanjit će se u novoj godini zbog jakog dolara i političke nesigurnosti potaknute pobjedom Donalda Trumpa na američkim predsjedničkim izborima i Brexitom, procjenjuju u američkoj udruzi CTA.

U novoj će godini potrošači širom svijeta na pametne telefone, tablete, televizore, prijenosna i stolna računala i ostale elektroničke uređaje potrošiti 929 milijardi dolara, objavio je procjenu udruge viši direktor za istraživanje tržišta Steve Koenig. U 2016. godini na takve su uređaje potrošili 950 milijardi dolara.

CTA okuplja proizvođače elektroničkih uređaja namijenjenih širokoj potrošnji i definira norme u SAD-u na području potrošačke tehnologije. U siječnju organiziraju godišnji međunarodni sajam tehnologije koji se održava u Las Vegasu.

Prilikom predstavljanja prognoza na ovogodišnjem sajmu direktor CTA za istraživanje tržišta objasnio je u utorak kako je očekivana manja potrošnja na potrošačku elektroniku u 2017. godini posljedica nesigurnosti zbog britanskog referenduma o izlasku iz Europske unije i pobjede Donalda Trumpa na predsjedničkim izborima u SAD-u.

“Nema sumnje da će takvo ozračje nesigurnosti utjecati na osobnu potrošnju, poslovne investicije kao i državna ulaganja”, ustvrdio je Koenig. Gotovo polovica novca koji će ove godine biti potrošen na elektroničke uređaje za osobnu upotrebu bit će uložena u pametne telefone. U CTA očekuju da će se prihodi od prodaje tih uređaja zadržati na razini prošlogodišnjih 441 milijardu dolara. Ukupno bi ove godine trebalo biti prodano 1,8 milijardi pametnih telefona, procjenjuju.

Ako se dodaju i tableti, na te će dvije kategorije elektronskih uređaja otpadati 51 posto potrošnje, a dodaju li se i prijenosna računala, udio se penje na 63 posto, navodi Koenig.

“Sve se danas vrti oko mobilnosti”, naglasio je dužnosnik CTA. U CTA posebno izdvajaju snažan rast tržišta elektroničkih uređaja koji se ugrađuju u naočale, odjeću, naušnice i slično. Procjenjuju da će ove godine prihodi od njihove prodaje poskočiti na 21 milijardu dolara, sa 16 milijardi u 2016. Usporedbe radi, u 2014. godini iznosili su samo četiri milijarde.

“To je globalni fenomen”, konstatira Koenig, napominjući da rast u tom segmentu najvećim dijelom pokreću inovacije. Među pojedinim regijama, Latinska Amerika bilježi pad prihoda iskazanih u dolarima i količine prodanih uređaja. Brazil, Argentina i Venezuela suočavaju se s ozbiljnim ekonomskim problemima, što prigušuje izglede za potrošnju na elektroniku u 2017., napominju u CTA.

Sjeverna Amerika više manje je stabilna, pri čemu je povjerenje potrošača u SAD-u na najvišoj razini od 2001. godine dok Kanadu pritišće pad cijena nafte. Meksiko pak po CTA bilježi skromni rast.

U zapadnoj Europi broj prodanih uređaja stagnira dok će prihodi u 2017. biti manji dva posto. Srednja i istočna Europa još je slaba, uz procijenjeni pad broja prodanih uređaja za jedan posto i prihoda za dva posto u 2017. Geopolitika je prouzročila nestabilnost u pojedinim dijelovima regije ali potrošači su isprobali nove uređaje i svidjeli su im se, ističe Koenig. Aziji bi se broj prodanih uređaja i prihodi trebali smanjiti jedan posto, procjenjuju u CTA.

poslovni-global.ba

Odgovori