PRAVA POTROŠAČA Najvažnije je pravo na reklamaciju, najviše prigovora zbog proizvoda s nedostatkom

Federalni ministar trgovine Zlatan Vujanović ocijenio je na okruglom stolu “Pravo potrošača na reklamaciju u teoriji i praksi”, koji je, uz financijsku potporu Federalnog ministarstva trgovine, organizirala Udruga “Futura” u Mostaru, kako Zakon o zaštiti potrošača FBiH pruža razne mogućnosti kada su u pitanju njihova prava. Međutim, po njegovim riječima, nije siguran koliko oni stvarno konzumiraju ta zakonska prava.

Istaknuo je kako je kroz udruge za zaštitu potrošača potrebno educirati potrošače kako i na koji način mogu ostvariti svoja prava.

Predsjednik Udruge za zaštitu potrošača “Futura” Mostar Marin Bago, izjavio je kako je jedno od najvažnijih prava potrošača pravo na reklamaciju, a proizvod s nedostatkom razlog je zbog kojeg potrošači najčešće ulažu prigovor.

– Reklamacija na proizvod jako je važna jer je to prvi korak zaštite potrošača. Međutim, postoji dosta problema na terenu u slučajevima kada trgovci nisu informirani, kada se zakon ne poštuje i kad inspekcija ne izlazi na teren – kazao je Bago.

On je pojasnio kako Zakon o zaštiti potrošača djeluje kroz dva mehanizma, i to kroz komercijalno jamstvo koje nudi trgovac, te zakonsko jamstvo koje nudi država.

– U slučaju kada se potrošač pozove na komercijalno jamstvo, ima pravo servisirati proizvod, dobiti novi ili drugi proizvod za istu vrijednost, a kada je zakonsko jamstvo u pitanju, potrošač može tražiti i povrat novca. Zakonsko jamstvo traje dvije godine, dok komercijalno jamstvo ovisi o trgovcu. Stoga je važno znati da kada vam trgovac ponudi jamstvo od dvije godine, zapravo vam nije ponudio ništa jer vam to zakon omogućuje – kazao je Bago.

Federalni tržišni inspektor Zlatko Glavinić govorio je o iskustvima na terenu i naglasio koliko su potrošači neupućeni.

– U većini slučajeva potrošači nam se javljaju prije nego su se pismeno obratili trgovcu. Prva i osnovna stvar kod reklamacije je da se kupac pismeno obratiti trgovcu, jer 90 posto naših izlazaka na teren je iz razloga što se potrošač nije obratio trgovcu pismeno – kazao je Glavinić, dodavši kako se svi zahtjevi potrošača, uglavnom, na kraju uspješno riješe.

Okrugli stol “Pravo potrošača na reklamaciju u teoriji i praksi” okupio je predstavnike mjerodavnih institucija, ministarstava, inspekcija, kao i predstavnike akademske zajednice i nevladinih organizacija, koji će razmotriti stanje na terenu kada je u pitanju reklamacija ,te pokušati pridonijeti zaštiti potrošača, priopćeno je iz Vlade Federacije BiH.

poslovni-global.ba

Leave a Comment