PREDSJEDNIK UPRAVE HT ERONETA VILIM PRIMORAC: U vrlo izazovnom okruženju uspjeli smo potaknuti razvoj tvrtke

HT Eronet i ove godine ostvaruje pozitivan trend poslovanja, a nastavljena je, vrlo uspješno, transformacija i modernizacija tvrtke. Svojim korisnicima HT Eronet ponudio je nove usluge, vidljiv je iskorak na tržištu, a ono što posebno ističu u ovoj kompaniji, što se korisnika tiče, jest – korisnik je uvijek u fokusu. Jedan od primarnih ciljeva HT-a Eronet jest: stalno podizanje kvalitete korisničkog iskustva kako bi korisnici dobili najbolju vrijednost za svoj novac. To nije moguće bez stalnih ulaganja i inovacija u tehnologiji, s čime HT Eronet ide ukorak. U HT-u Eronet ističu kako su im neki od glavnih ciljeva – brzina, učinkovitost te biti vodeći na zahtjevnom telekomunikacijskom tržištu. Novim atraktivnim, modernim uslugama i ponudama, kao i proaktivnim prodajnim pristupom, uz ostalo, povećani su prihodi u svakome ključnom segmentu, uz stalni rast korisničke baze. Vodeći se krilaticom “Digitalna kompanija za digitalno doba”, jasno je da će HT Eronet ubuduće biti jedan od glavnih aktera i pokretača digitalnih promjena koje vode ubrzanom razvoju cijele regije. O planovima i projektima HT-a Eroneta, rezultatima poslovanja, novim uslugama i ponudama te najavljenoj 4G mreži za Večernji list govori predsjednik Uprave HT-a Eronet Vilim Primorac.

Na početku ovog intervjua, gosp. Primorac, možete li nam kazati kako vidite prethodno razdoblje na čelu HT-a Eronet i jeste li zadovoljni ostvarenim rezultatima poslovanja?
– U kontekstu poslovanja mogu kazati da smo, u razdoblju od 2015. godine do danas, poduzeli niz strateških i operativnih mjera u različitim aspektima poslovanja kako bismo prvo stabilizirali poslovanje te onda potaknuli razvoj tvrtke u izazovnom okruženju koje karakterizira telekomunikacijski sektor. Mogu ustvrditi da smo u tim ciljevima višestruko uspjeli, a sve ove godine, kao i prvo polugodište 2018. godine, uspješno smo završili s pozitivnim financijskim rezultatima poslovanja. Stoga, s punim zadovoljstvom mogu ustvrditi da sam više no zadovoljan poslovanjem i ostvarenim financijskim rezultatima. Uvjeren sam kako će poduzete aktivnosti u različitim segmentima poslovanja rezultirati nastavkom jačanja tvrtke i zadržavanjem visoke razine prihoda, uz također daljnje razborito jačanje učinkovitosti. Moram ukazati na činjenicu kako je naše poslovno djelovanje u značajnoj mjeri rezultat uloženog visokog znanja i bogatog iskustva te predanog rada zaposlenika. U tom pogledu, načelo izvrsnosti bit će jedan od temelja našeg poslovnog djelovanja u budućem razdoblju, jednako kao i u prethodnom.

Što vas, kao jednog od ključnih telekom operatora, izdvaja u odnosu na konkurenciju?
– Svakako, jedna od primarnih naših prednosti jest stalni fokus na korisnika i ponuda širokog spektra integriranih telekom usluga najviše razine kvalitete. Naravno, sve to uz najpovoljniji odnos prema onome što sam korisnik plaća za takve usluge i proizvode koje nudimo. Upravo takav, mogu kazati, jedinstven pristup u ponudi modernih, inovativnih i jednostavnih usluga te uz to – visokokvalitetnih proizvoda, uz samu jednostavnost i prihvatljive cijene, izdvaja nas u odnosu na konkurenciju i čini kompetitivnim na tržištu. Posebno me raduje činjenica da to naši korisnici prepoznaju i istodobno nam ukazuju visoko povjerenje, a to se potvrđuje rastom ukupnog broja korisnika HT-a Eroneta unatoč tržišnim ograničenjima i, u cjelini gledajući, smanjenju broja korisnika na našem lokalnom tržištu. Tako će jedan od naših temeljnih ciljeva ostati – podizanje kvalitete korisničkog iskustva kako bi korisnici dobili najbolju vrijednost za svoj novac. Zasigurno, preduvjet takvog djelovanja je stalno investiranje i primjena inovacija u tehnologiji, čemu ćemo ostati posvećeni i u budućem razdoblju.

Koje korake poduzimate u strateškom i projektnom smislu kako biste odgovorili potrebama korisnika i izazovima samog razvoja tvrtke?
– Zasigurno, fokusiranost prema tržišno-korisničkim zahtjevima postojećih korisnika i uvjeren sam – novih, uz daljnji tehničko-tehnološki napredak i zadovoljenje financijskih ciljeva profitabilnog poslovanja, bit će ključne odrednice u našem poslovnom djelovanju u budućem razdoblju. Kako bismo ostvarili svoje ciljeve, u prethodnim godinama pokrenuli smo i proveli niz strateških projekata. Svi ovi projekti mogu se svrstati u tri segmenta, tako je skupina projekata povezana sa širenjem portfelja naših usluga, ponudom novih i modificiranih, u skladu s potrebama privatnih i poslovnih korisnika. Druga skupina projekata usmjerena je prema jačanju tehničko-tehnoloških kapaciteta, dok je treća skupina usmjerena prema višoj razini same učinkovitosti resursa unutar tvrtke. Također, posebno bih naglasio kako nam je intencija održati i unaprijediti kvalitetu organizacije, koja uvijek treba biti usmjerena prema brzoj, učinkovitoj i kvalitetnoj isporuci usluga.

Što to, konkretnije, znači za same korisnike vaših usluga?
– Konkretnije, kao proizvod strateškog i projektnog djelovanja, producirali smo iznimne ponude usluga na našem telekom tržištu, gdje je spojeno njih više u jedan paket. U skladu s tim, urađeno je spajanje više usluga u jedinstveni 4XL paket, koji se sastoji od mogućnosti integriranog korištenja mobilne, internetske, TV i fiksne telefonske usluge. Posebno me raduje da ovakva napredna rješenja nailaze na odobravanje kod korisnika. Naravno, ovo sve ne bi bilo moguće bez jačanja tehničko-tehnoloških kapaciteta tvrtke. Tako je cjelovita IT transformacija u završnoj fazi provedbe, pri čemu je cilj ovih strateških aktivnosti usmjeren prema potpunoj primjeni novih i naprednih IT i poslovnih sustava. Ovime, prije svega, želimo osigurati napredne i inovativne digitalne pakete usluga koje su, uistinu, prilagođene digitalnom dobu u kojem djeluju, a istodobno poštuju želje i mogućnosti korisnika na našem tržištu.

Pitanje koje vam, zasigurno, svi postavljaju – što je s 4G mrežom i licencijom?
– Najavljivana je za ovu godinu. 4G – četvrta generacija mobilnih mreža temeljena na LTE (eng. Long Term Evolution) tehnologiji omogućava višestruko veće brzine pristupa internetu i kvalitetnije pružanje širokopojasnih usluga. HT Eronet je profesionalna i društveno odgovorna tvrtka te po toj osnovi pratimo sve svjetske i europske tehnologije i trendove u području elektroničkih komunikacija i očekujemo uključivanje tržišta i društva Bosne i Hercegovine u te procese. Politikom sektora elektroničkih komunikacija za razdoblje 2017. – 2021. određeno je da Regulatorna agencija za komunikacije, u suradnji s Ministarstvom prometa i veza BiH i resornim entitetskim ministarstvima, dostavi Vijeću ministara prijedlog odluke kojom će se utvrditi kada i pod kojim uvjetima će Regulatorna agencija izdati LTE dozvole mobilnim operatorima u BiH. Prema raspoloživim informacijama, proces izrade i usuglašavanja prijedloga je konačno završen te se očekuje donošenje odluke Vijeća ministara tijekom ovog mjeseca.

Je li HT Eronet ispunio sve uvjete za licenciju?
– Sve tehničke i druge preduvjete HT Eronet u potpunosti je ispunio. Čim dobijemo dozvolu za komercijalni rad, HT Eronet će, u vrlo kratkom razdoblju, svojim korisnicima ponuditi nove usluge temeljene na 4G mreži.

Tema o kojoj se također dosta govori jesu najave o ukidanju roaminga. Što je s tim?
– Na temelju Sporazuma o snižavanju cijena roaming usluga između ministarstava četiriju zemalja zapadnog Balkana (Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Republike Makedonije i Republike Srbije) iz 2014. godine, na tržištu Bosne i Hercegovine izrađen je plan snižavanja cijena i odluka o utvrđivanju maksimalnih cijena za usluge roaminga te kasniji bilateralni ugovori za roaming usluge između operatora ovih zemalja. Tim aktivnostima realizirano je smanjenje cijena roaming usluga za krajnje korisnike kada se nalaze u zemljama potpisnicima Sporazuma. Početkom ove godine pokrenuta je i inicijativa za potpisivanje novog sporazuma o roamingu između četiri zemlje zapadnog Balkana, uz mogućnost uključenja Republike Albanije i Kosova. Takav novi sporazum bi podrazumijevao primjenu načela – “Roam Like at Home”, tj. ukidanje troškova roaminga. Za razradu, pripremu, potpisivanje i primjenu novog sporazuma nužno je načiniti analizu primjene trenutačno važećeg sporazuma, kao i plan primjene novog. Plan bi trebao biti temeljen na regulatornim propisima koji će imati u vidu nužno vrijeme za primjenu istih. Prema slobodnoj procjeni, može se reći kako je za primjenu ovakvog sporazuma potrebna višegodišnja priprema. U HT-u Eronet svjesni smo potrebe i provedbe Akcijskog plana EU-a za preobrazbu zapadnog Balkana i veoma zainteresirani za aktivno sudjelovanje u provedbi Digitalne agende, uključujući i izradu plana za lakše smanjivanje cijena roaminga. Usporedno s prethodno navedenim aktivnostima, HT Eronet je stalno u poslovnim pregovorima s međunarodnim operatorima kako bi omogućio i ponudio što povoljnije cijene usluga roaminga.

Prošle i ove godine pristupili ste obnovi prodajne mreže diljem Bosne i Hercegovine. HT Eronet je ove godine dobio i nekoliko prestižnih priznanja poput nagrade za najuspješnijeg i najboljeg izlagača na Međunarodnom sajmu gospodarstva Mostar 2018., a korisnici su mu dodijelili QUDAL – Medalju za kvalitetu, za operatora br. 1 u BiH. Što ova priznanja znače za HT Eronet?
– Lijepo je kada je vaš rad primijećen, prepoznat i vrednovan. Hvala sajamskom povjerenstvu što je, uvažavajući nekoliko komponenti, i ocjenjujući i ponudu i sajamski nastup i sadržaj, među više od 700 izlagača nagradilo HT Eronet. Što se tiče QUDAL – Medalje kvalitete, činjenica da smo zaslužili ovu medalju po izboru naših korisnika, a na temelju povjerenja i lojalnosti samih njih, puno govori. Ove nagrade su poticaj da možemo i moramo biti još bolji, inovativniji, brži, prilagođeni potrebama vremena u kojemu živimo. I da nam korisnik uvijek mora biti u fokusu, na prvome mjestu.

U sferi društvene odgovornosti jako ste aktivni, možemo reći – i jedna od najaktivnijih kompanija s ovih prostora. Imate i konkretnu suradnju sa Sveučilištem u Mostaru koja je rezultirala ovih dana puštanjem u rad besplatnog interneta za cijeli sveučilišni kampus?
– Točno. Sa Sveučilištem u Mostaru već dulje vrijeme imamo uspješnu suradnju koja je i konkretizirana potpisivanjem sporazuma u travnju ove godine između Sveučilišta u Mostaru i HT-a Eronet. Što se tiče besplatnog interneta u kampusu, riječ je o 100-megabitnom internetu na području cijelog kampusa i sada su studenti Sveučilišta u Mostaru praktički povezani s cijelim svijetom. HT Eronet još jednom je pokazao svoju društvenu osjetljivost i odgovornost. Količina i razina STEM znanja zapravo definira osnovicu za digitalnu društvenu transformaciju, što je preduvjet za uspješan razvoj društva u cjelini. Sinergijom znanja, kompetencija, izvrsnosti, povezivanjem Sveučilišta i HT-a Eronet možemo napraviti nove velike iskorake i dati obol zajedničkoj digitalnoj budućnosti.

Neki korisnici stalno se žale na zatamnjenje pojedinih sadržaja na HOME.TV platformi HT-a Eronet, što se posebice odnosi na sportske sadržaje. Tako je bilo i za vrijeme Svjetskoga nogometnog prvenstva, što ste već ranije objasnili u svojim medijskim istupima. Je li se što promijenilo? Postoji li mogućnost da se korisnicima, ipak, omoguće sadržaji koje oni, na kraju krajeva, plaćaju?
– Ponovit ću ono što sam i ranije govorio. S istim problemom suočeni su i svi ostali telekom operatori u Bosni i Hercegovini, stoga HT Eronet nije iznimka. Dakle, zatamnjenje sadržaja na kanalima HOME.TV-a radi se isključivo na zahtjev nositelja autorskih prava za taj sadržaj (televizijske kuće/organizacije koja posjeduje prava na prikazivanje određenog sadržaja na području Bosne i Hercegovine). Autorska se prava za programske sadržaje pribavljaju isključivo za distribuciju na određenom prostoru. Tako, primjerice, TV kuće koje prava na prijenos pojedine serije/utakmice ili drugoga sadržaja pribave za prostor određene države, iste sadržaje ne smiju emitirati na širem području. Znamo da ovo objašnjenje ne zadovoljava većinu naših korisnika i mišljenja sam kako na ovom pitanju treba sustavno poraditi; no u pitanju je zakon tržišta, u igri su velike brojke, na drugoj strani – i rigorozne kazne u slučaju nepridržavanja naputka o zatamnjivanju i jednostavno u ovim okolnostima, nažalost, nemamo drugoga rješenja. Nadati je se da će se nešto izmijeniti i unaprijediti glede toga.

Blizu je i kraj još jedne poslovne godine. Što od HT-a Eronet možemo očekivati u razdoblju koje slijedi?
– Mi nastavljamo svojim putem transformacije i digitalizacije. Moramo opravdati krilaticu koju stalno ističemo – da smo digitalna kompanija za digitalno doba. Radit ćemo još više na unaprjeđenju svojih usluga i ponude, nastojati udovoljiti korisniku u svim segmentima. Mi smo tu radi njih. Očekujem pozitivne poslovne rezultate i na kraju godine. Polako se pripremamo za svoj tradicionalni godišnji poslovni domjenak koji vežemo uz svečanost otvaranja Mostar Film Festivala. Vrijeme je ovo zbrajanja rezultata, onoga urađenog i pogleda u budućnost. Blizu su i blagdani, ponovno ćemo obradovati naše najmlađe, prirediti bogat blagdanski program. Vjerujem kako ćemo ispuniti sve planirano i onda naprijed, uz nove tehnološke postignuće, inovativnu ponudu i usluge, u novo digitalno doba.

poslovni-global.ba / Večernji list BiH

 

Odgovori