TEN-T KORIDOR Ozbiljna ulaganja EK u brze punionice na autocestama

Tech vijesti

Europska komisija je krajem lipnja objavila da će financirati projekt NEXT-E u okviru svog programa Instrument za povezivanje Europe (CEF), u preporučenom iznosu od 18,84 milijuna eura u vidu bespovratnih sredstava odobrenih za CEF projekt električnih vozila. Kao dio projekta NEXT-E, postavit će se 222 multi standardne brze punionice (50 kW) i 30 ultra brzih punionica (150-350 kW) uzduž koridora osnovne mreže i nekoliko osnovnih koridora Transeuropske prometne mreže (TEN-T), čime će se stvoriti ključna infrastruktura punionica električnih vozila u Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Sloveniji, Hrvatskoj i Rumunjskoj. Projekt je odabran između 152 druga uspješna transportna projekta od početnih 349 koji su aplicirali za ukupan iznos bespovratnih sredstava od 7,5 milijarde eura.

Projekt NEXT-E predstavlja dobar model jedinstvene suradnje četiri vodeće grupe iz sektora električne energije, nafte i plina koji su ujedinili snage s proizvođačima opreme (proizvođačima automobila) kako bi stvorili interoperabilnu i nediskriminirajuću mrežu punionica električnih vozila kao održivu alternativu postojećoj ICI mreži (mreži vozila s unutarnjih izgaranjem). Konzorcij se sastoji od društava E.ON grupe (Zapadoslovenská energetika iz Slovačke, E.ON Češka Republika, E.ON Mađarska, E.ON Rumunjska), društava MOL grupe (koje predstavljaju podružnice u svih šest država), Hrvatske elektroprivrede u Hrvatskoj, PETROL-a (u Sloveniji i Hrvatskoj), Nissana i BMW-a.

Konzorcij NEXT-E će poduprijeti nacionalne planove za e-mobilnost kao i strategiju širenja električnih vozila u regiji, razvijajući održiva rješenja za punjenje vozila, procjenjujući integraciju obnovljive energije i uvodeći inovativne poslovne procese i potrošačke pakete u cilju smanjenja ovisnosti o nafti i doprinoseći smanjenju emisija CO2 u Europi. Uspostavit će se uska suradnja s ministarstvima transporta, Europskom komisijom i kreatorima politike kako bi se osigurala primjena naučenog na učinkovito pan-kohezijsko uvođenje infrastrukture za punjenje električnih vozila. Projekt će predstaviti nacrt najbolje strategije i najučinkovitijih pristupa infrastrukturi za punjenje električnih vozila i korištenju usluga, podržati shvaćanje o korištenju električnih vozila u regiji, spajajući zapadnu i pan-kohezijsku Europu te predstavljajući besprijekorno, ugodno iskustvo vožnje na dugim relacijama u potpunosti temeljeno na električnoj energiji.

Nakon detaljnih mrežnih planova i ICT studija slijedit će pilot projekt postavljanja brzih i ultra brzih punionica u dvije faze, što će rezultirati pan-kohezijskim planom i vodičem za široku upotrebu električnih vozila. Aktivnosti na projektu su započele 2017. godine višegodišnjim djelovanjima na međunarodnom planu koji se planiraju završiti do 31. prosinca 2020.

Izvršna agencija za inovativnost i mreže Europske komisije (INEA) je 23. lipnja godine odabrala NEXT-E za projekt koji će se financirati temeljem javnog poziva za dostavu prijedloga projekata od 13. listopada 2016. U službenoj ocjeni navodi se sljedeće: ‘Značenje predloženog projekta u njegovom smanjenom obliku je vrlo velika, njime se promovira smanjenje emisija CO2, održiva mobilnost i intermodalna povezivost. Projekt je razrađen te se očekuje ostvarivanje pozitivnog učinka i rezultata kao čvrstog temelja za donošenje odluke i strategije o budućem razvoju cjelovite mrežne infrastrukture za punjenje električnih vozila u Istočnoj Europi.’ Sredstva su odobrena u okviru Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), financijskog mehanizma EU-a kojim se podupiru infrastrukturne mreže. Komisija predlaže ulaganje 2,7 milijardi eura u 152 ključna transportna projekta kojima se podupire konkurentna, čista i povezana mobilnost u Europi.

poslovni-global.ba

Odgovori