EU jača zahtjeve za sigurnost automobila

Svijet vijesti

Svi novi tipovi vozila koji dolaze na tržište EU-a od danas moraju imati niz naprednih sustava za povećanje sigurnosti na cestama, a za dvije godine to će vrijediti za sva nova vozila u EU-u.

Uredba o općoj sigurnosti vozila, koja je usvojena u studenom 2019., počinje se primjenjivati od 6. srpnja 2022. Za početak ona se odnosi na nove tipove vozila koja se plasiraju na tržište EU-a, a od 6. srpnja 2024. odnosit će se na sva nova vozila. To znači da proizvođači imaju dvije godine za prilagodbu postojećih tipova vozila na nova pravila.

Uredba uvodi niz obveznih sigurnosnih značajki koje će pridonijeti smanjenju broja žrtava u cestovnom prometu, s obzirom da studije pokazuju da ljudske pogreške imaju ulogu u 95 posto nesreća.

Očekuje se da bi se zahvaljujući njima do 2038. moglo spasiti više od 25.000 života i izbjeći najmanje 140.000 teških ozljeda.

Komisija je najavila da će ovoga ljeta donijeti tehnička pravila za homologaciju potpuno autonomnih vozila, čime će EU postati predvodnik u tom području, što je također obveza predviđena Uredbom o općoj sigurnosti vozila.

Od danas svi novi tipovi automobila, kombija, kamiona i autobusa morat će imati biti opremljena sljedećim sigurnosnim karakteristikama:

– inteligentnim sustavom za pomoć pri kontroli brzine,
– sustavom za olakšavanje ugradnje uređaja za blokadu u slučaju vožnje pod utjecajem alkohola,
– sustavima za upozoravanje o budnosti i pozornosti vozača,
– naprednim sustavom za upozoravanje o odvraćanju pozornosti vozača,
– signalima za zaustavljanje u nuždi,
– sustavima za detekciju pri vožnji unatrag,
– uređajima za snimanje podataka o događaju,
– preciznim sustavom za nadzor tlaka u gumama.

Automobili i kombiji moraju imati dodatne značajke kao što su sustavi za zadržavanje u prometnoj traci i automatizirano kočenje;

Autobusi i kamioni moraju imati tehnologije za bolje prepoznavanje mogućih mrtvih kutova, upozorenja za sprečavanje sudara s pješacima ili biciklistima i sustavi za nadzor tlaka u gumama.

Na temelju Uredbe o općoj sigurnosti Komisija bi ovog ljeta trebala donijeti tehnička pravila za automatizirana i umrežena vozila, s posebnim naglaskom na automatizirana vozila koja zamjenjuju vozača na autocestama (automatizacija 3. razine) i potpuno autonomna vozila poput vozila za prijevoz putnika ili robotaksija (automatizacija 4. razine).

Novim će se pravilima zakonodavstvo EU-a uskladiti s novim pravilima na razini UN-a o automatizaciji 3. razine te će se donijeti novo tehničko zakonodavstvo EU-a za autonomna vozila, prva međunarodna pravila te vrste.

poslovni-global.ba

Odgovori