Galerija Aluminij “poveznica prostora i vremena”

BiH vijesti

Uspješnu 2015. godinu Galerija Aluminij zaključuje velikom zajedničkom izložbom splitskoga akademskog slikarskog dvojca, Andree Musa i Vladimira Maria Davidenka, zaokružene mističnim imenom Poveznice prostora i vremena. Dva će postava biti međusobno prožeta, u kontrastnomu – dualnomu obliku, u obadva izložbena salona Galerije Aluminij. Svečanost otvorenja uglavljena je za 15. prosinca, s početkom u 19 sati, a djela će ostati dostupnima za besplatno razgledanje sve do 7. siječnja 2016. godine.

– Svatko na svoj način, bavimo se tematikom prostora, vremena, putovanja, trajanja i promjene. Prostor i vrijeme određuju naše osobne povijesti, između ostaloga i krajolikom i arhitekturom. Polazimo od zapažanja prirode, koja nam je medijem kroz koji prikazujemo određene odnose i ritmove između čovjeka i prirode, čovjeka i čovječanstva, disperzivnost i heterogenost ljudskoga sjećanja, trajanja i trenutka. Istražujemo različne prirodne fenomene i senzacije, te dovodimo u odnose ritmove prirode i urbane sredine s čovjekovim ritmovima, čime se gubi jasno razgraničenje između unutarnjega i izvanjskoga svijeta, figuracije i apstrakcije – kazala nam je Musa, za koju povjesničar umjetnosti Toni Horvatić zapisuje kako vrijeme nastoji prikazati ogoljenim, odnosno kao snažnu nevidljivu silu u kojoj se oblikuju, nastaju, mijenjaju i nestaju sva stvorenja i pojave.

– Premda se, u dubini, dade naslutiti prisutnost nečega potpuno nepoznatoga i neka pritajena snaga, vrlo ekspresivna u osjećaju, ipak na površini ova platna odišu nježnim lirizmom poetike odjeka nenadanoga bljeska koji nije jekom prošlosti koliko u prošlosti odzvanja, potaknut naletom vjetra u planini, valjanjem mora na otvorenomu ili nekom drugom čulnom senzacijom, čovjeku najopipljivijom, baš u prirodi – piše, između ostaloga, Horvatić.

Davidenko nam, pak, domeće kako obadvoje nastoje, seciranjem ljudske prirode, prikazivanjem jaza između ljudske potrošnosti i neuništivosti vremena, traumi ljudskoga trošenja odgovoriti promjenom, pokretom, svojom interakcijom sa svijetom.

U osvrtu na Davidenkove radove, likovni kritičar Saša Bilić ističe kako izlaze iz formata, odnosno pričinjaju se većima od onoga što svjedoči metar.

– Ne samo zbog dubine i slojevitosti, nego i zbog toga što tu nema klasične kompozicije niti jasnoga znamena koji bi uokvirio maštu. Davidenko apstrahira apstrakciju da bi se vratio u konkretnost, u egzistencijalno, u neko gnijezdo, makar znade kako je to gnijezdo vjerojatno fikcijom, ali na koncu apstrakcijom, u čemu i leži tajna paradoksa – zapisao je Bilić.

Inače, Vladimir je Davidenko rođen 1972. godine u Splitu, diplomirao je slikarstvo na Umjetničkoj akademiji u Splitu, a bavi se i stripom i ilustracijom. Članom je Hrvatske udruge likovnih umjetnika Split, ostvario je dosad više samostalnih i skupnih izložbi u Azerbajdžanu, BiH, Hrvatskoj, Njemačkoj i Ujedinjenim Arapskim Emiratima, a kao strip-kolorist radi na raznim inozemnim i domaćim projektima. Živi i stvara u Splitu.

Andrea je Musa rođena 1979. godine u Frankfurtu (Njemačka), slikarstvo je diplomirala 2002. godine u Švicarskoj, na baselskoj Assenza akademiji, a pravo 2007. na Pravnomu fakultetu Sveučilišta u Splitu. Dobitnicom je više nagrada, a Republiku Hrvatsku predstavljala je 2003. godine na Međunarodnomu bijenalu suvremene umjetnosti u Firenci, potom 2006. u Ujedinjenim narodima u New Yorku (SAD), u sklopu projekta The New Esperanto: Connecting Cultures, te 2009. na Jordanskomu festivalu u Ammanu (Kraljevina Jordan). Ostvarila je dosad više samostalnih i skupnih izložbi u BiH, Francuskoj, Grčkoj, Hrvatskoj, Italiji, Jordanu i u SAD-u, suosnivačicom je međunarodne umjetničke skupine Connecting-Art, te članicom Hrvatskog društva likovnih umjetnika i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Radovi su joj dijelom brojnih javnih i privatnih kolekcija diljem svijeta. Živi i stvara u Splitu.

 

poslovni-global.ba

Odgovori