Promet u europskoj maloprodaji tek je neznatno uvećan u listopadu, a Hrvatska je zabilježila daleko najveći rast među zemljama-članicama, pokazali su podaci europskog statističkog ureda.
U eurozoni promet u maloprodaji u listopadu je porastao za samo 0,1 posto u odnosu na rujan kada je, prema revidiranom podatku, u istom postotku smanjen, pokazuju sezonski prilagođeni podaci Eurostata.
U maloprodaji na razini Unije promet je uvećan 0,3 posto, nakon što je u rujnu pao 0,1 posto, prema revidiranom podatku.
Najviše je u listopadu porastao promet u maloprodaji neprehrambenih proizvoda, za 0,8 posto u eurozoni i za jedan posto u EU, nakon rujanskog pada od 0,9 posto na oba područja.
Najviše je smanjen promet u trgovini na malo hranom, pićima i duhanskim proizvodima, za 1,1 posto u eurozoni i za 0,8 posto u Uniji, nakon 1-postotnog rasta u rujnu.
U eurozoni se smanjio i promet u maloprodaji goriva, za 0,8 posto, nakon što je u rujnu bio uvećan za 0,4 posto. U EU je porastao tek 0,1 posto, nakon 1,2-postotnog skoka u rujnu.
Daleko je najviše u listopadu, prema Eurostatu dostupnim, sezonski prilagođenim podacima, uvećan promet u trgovini na malo u Hrvatskoj, za 3,1 posto, najsnažnije od listopada 2020. godine. U rujnu uvećan je za 0,7 posto.
Slijedi maloprodaja u Nizozemskoj i Slovačkoj s rastom prometa za 2,4 odnosno 1,9 posto.
Najviše je pak smanjen promet u Francuskoj, za jedan posto u odnosu na rujan. Slijede Belgija i Austrija s padom prometa za 0,8 posto, te Španjolska i Portugal, gdje je smanjen za 0,4 posto.
Eurostat nije raspolagao podacima za Češku, Grčku i Italiju.
poslovni-global.ba