Od sljedeće godine kutije cigareta koje se prodaju diljem Europe, dobit će potpuno novi dizajn.
Nakon izgubljene sudske bitke, duhanske kompanije primorane su ukloniti svoj logotip s pakiranja. Međutim, ne predaju se bez borbe.
Odluka Europskog suda je posljednji u nizu udara na duhansku industriju. Kako se sve više zemalja uključuje u borbu protiv pušenja, mnoge duhanske ikone nestaju s polica, objavio je avaz.ba.
Bitku predvodi Australija, koja je prije tri godine uvela eksplicitna upozorenja, poput slike pluća preminule osobe koja je bila dugogodišnji konzument cigareta. Država tvrdi da je taj potez smanjio broj pušača za 15 posto.
Od sljedeće godine nova regulativa EU-a nalaže da 65 posto kutije cigareta mora biti prekriveno sličnim slikama, što ostavlja manje mjesta za logo kompanija.
– Postoje dokazi da zdravstvena upozorenja djeluju, u smislu odvraćanja mladih ljudi od konzumiranja cigareta i pomaganja starijima da prestanu pušiti. Tekstualna upozorenja su dobra, ali su slikovna učinkovitija – kaže aktivistica Amanda Sandford.
Velika Britanija, Irska i Francuska otišle su i korak dalje od direktive EU-a.
Poput Australije, te zemlje najavile su plan o totalnom ukidanju loga s kutije. To je odluka protiv koje duhanski giganti najavljuju žestoku borbu.
– Nekoliko vodećih kompanija, poput British American Tobacca, Philip Morrisa, Imperiala i Japan Tobacca, podnijelo je tužbu Visokom sudu u Londonu. Odluka se očekuje u siječnju. Žalili su se i Europskom sudu pravde u Luxembourgu, navodeći kako plan o ukidanju loga krši europski zakon o trgovačkoj zaštiti i čak zakon o slobodi izražavanja.
Duhanske kompanije izgubile su prvostupanjsku presudu u Luxembourgu, a sličan ishod očekuje se i na ostalim sudovima.
poslovni-global/avaz.ba