Zastupnici Europskog parlamenta usvojili su plan kojim se proizvođačima automobila ostavlja mogućnost da, zahvaljujući “rupama” u zakonu, i dalje krše ograničenja emisija štetnih plinova, što je velika pobjeda ove industrijske grane nakon skandala u koji je upleten Volkswagen, javlja SRNA, a prenosi N1.
Europska komisija objavila je u listopadu prošle godine nove propise o štetnim plinovima, kako bi se uveli realističniji testovi, zasnovani na stvarnim uvjetima vožnje, a ne na provjerama u laboratorijama.
Usvojeni prijedlog je ublažen i sadrži “rupe” o kojima su u tajnosti pregovarali stručnjaci iz članica EU. Ovo je razbjesnilo aktiviste za zaštitu okoline, koji su lobirali u Europskom parlamentu za usvajanje strožih ograničenja.
Zastupnici su sa 323 glasa “za” i 317 “protiv” odlučili da olakšavajući čimbenici za automobilsku industriju ostanu na snazi.
Europska automobilska industrija, u kojoj radi 12 milijuna ljudi, tvrdi da su nova ograničenja bez presedana i da će biti veoma teško da se ona ispune u kratkom vremenskom roku.
Prema planu Europske komisije koji je usvojen, od rujna 2017. godine novi dizelski motori moći će premašivati ograničenje emisije dušičnog oksida za više od dva puta.
To prekoračenje će od 2020. godine biti umanjeno na 50 posto i neće biti vremenski ograničeno.
Pravni stručnjaci u Europskom parlamentu rekli su uoči glasovanja da je ovakvo rješenje nelegalno.
poslovni-global.ba