Slab interes potrošača, slaba zarada, to je ovogodišnja bilanca njemačkih božićnih rasprodaja. “Nažalost, poslovanje je bilo znatno slabije nego 2022.”, rekao je za dpa Stefan Genth, direktor Njemačkog trgovačkog udruženja (HDE).
Dvije trećine trgovaca, dodao je, nezadovoljno je i žali se na manju zaradu nego prošle godine, a zadovoljan je tek svaki šesti. To je rezultat ankete među 350 tvrtki diljem Njemačke.
Iako prodaja ni u 2022. nije bila dobra, Gent za ovu godinu očekuje realan minus od pet do šest posto. U studenom i prosincu 2023. HDE očekuje promet od oko 120 milijardi eura.
Gent je rekao da je glavni razlog tako razočaravajuće bilance na kraju godine golema suzdržanost potrošača.
Recesija, inflacija i ratovi “prouzročili su veliku neizvjesnost među potrošačima i imali vrlo negativan utjecaj na potrošačke navike”
Zbog poskupljenja energenata i rasta prodajnih cijena, s problemima se suočila i trgovina na malo.
Gent je ukazao i na određene pozitivne trendove. U velikim gradovima dobro je išlo da trgovine rade nedjeljom. Posebno su dobro prošle trgovine sportskom opremom.
“Ljudi teže sebi ugoditi. I taj trend iz vremena pandemije koronavirusa sada je ponovno potvrđen”, rekao je Gent.
Prodavači odjeće bili su manje zadovoljni. Taj sektor nije uspio doseći uobičajeni promet i posebno je osjetio raspoloženje potrošača.
poslovni-global.ba