Korištenje uređaja povezanih s internetom povećalo se od 2020. do 2022., što odražava njihovu sve veću važnost u modernom životu. U 2022. više od polovice (52%) ljudi u EU-u u dobi između 16 i 74 godine koristilo je televizor povezan s internetom, što je 9 postotnih bodova (pp) više nego 2020. (43%).
Uporaba pametnih nosivih proizvoda također je doživjela značajan porast, s više od jedne četvrtine (26%) ljudi u dobi od 16 do 74 godine koji koriste pametne satove, remenčiće za fitness, povezane naočale ili slušalice, sigurnosne uređaje za praćenje, povezanu odjeću ili obuću i druge dodatke povezane s internetom. To također predstavlja povećanje od 9 postotnih bodova u usporedbi s 2020. (17%).
Igraće konzole povezane s internetom također su bile popularne 2022. jer ih je koristilo 20% ljudi u dobi od 16 do 74 godine. Virtualne pomoćnike, poput pametnih zvučnika ili aplikacija, koristilo je 13% ljudi u istoj dobnoj skupini, dok je 10% koristilo rješenja povezana s internetom za upravljanje energijom, kao što su povezani termostati, mjerači komunalnih usluga, svjetla ili dodaci.
Među zemljama EU-a, korištenje televizora povezanog s internetom bilo je osobito visoko na Malti, gdje je gotovo 8 od 10 ljudi koristilo televizor spojen na internet (78%), a slijede Španjolska (69%), Švedska i Irska (obje 68 %) i Cipar (66 %).
S druge strane, Bugarska (30%), Hrvatska (35%), Poljska (38%), Grčka (39%) i Rumunjska (40%) bile su zemlje EU-a s najmanjim udjelom ljudi koji koriste TV spojen na internet.
Unatoč velikom porastu uporabe uređaja povezanih s internetom između 2020. i 2022., znatan broj ljudi izvijestio je da nije koristio te uređaje u 2022.
41% osoba u dobi od 16 do 74 godine koje nikad nisu koristile uređaje povezane s internetom navelo je nedostatak potrebe kao glavni razlog za njihovo neuporabu. Međutim, ovaj postotak odražava smanjenje od 2 postotna boda u odnosu na 2020.
Sljedeći najčešći razlog nekorištenja bio je povezan trošak. Sveukupno, 10% ljudi u dobi od 16 do 74 godine smatra da je trošak previsok. Pripadajući udio u 2020. iznosio je 11%. Slijedi udio osoba koje su zabrinute za privatnost i zaštitu osobnih podataka koje generiraju ti uređaji ili sustavi (8%), što je pad s 11% u 2020.
poslovni-global.ba