U pomorskom prijevozu roba ostaju samo najjači

Svijet vijesti

Brodarske kompanije, koje prevoze robe kao što su ugljen, željezna ruda i žitarice, očekuje teška godina u kojoj će samo najjači uspjeti prebroditi sve dublju krizu uzrokovanu slabom potražnjom i viškom brodova za najam, upozoravaju analitičari.

Nevolje s kojima se suočavaju kompanije koje brodovima prevoze velike količine suhog rasutog tereta dijelom su posljedica slabije potražnje za ugljenom i željeznom rudom iz Kine, vodećeg svjetskog uvoznika, u drugoj polovici 2015. godine.

Vodeći BDI indeks pomorskog prijevoza roba Baltičke burze, koji prati cijene prijevoza suhog rasutog tereta, pao je u ovom mjesecu na najnižu razinu u povijesti.

Suprotno tome, tankeri koji prevoze naftu zadnjih mjeseci ostvaruju najbolje zarade u zadnjih nekoliko godina. Nakon što su cijene nafte pale, lov na jeftinu kupnju potaknuo je potražnju, a vlasnici krenuli agresivnije slati brodove u rezališta kako bi zauzdali višak na tržištu prijevoza suhog rasutog tereta.

Kriza na tržištu suhog rasutog tereta započela je 2008. godine, nakon početka financijske krize, a značajno se pogoršala u ovoj godini zbog usporavanja rasta kineskog gospodarstva. Glavni BDI indeks Baltičke burze, koji mjeri troškove prijevoza takve robe, uključujući cement i gnojivo, pao je za više od 95 posto u odnosu na rekordnu razinu zabilježenu 2008.

Taj indeks se često smatra pokazateljem zdravlja svjetskog gospodarstva. Budući da se oko 90 posto robe po obujmu u svijetu prevozi morem, globalni investitori prate BDI u potrazi za znakovima promjene raspoloženja u industrijskoj potražnji.

 

poslovni-global.ba

Odgovori