OLDTIMER U BIH 58.085 automobila starijih od 30 godina

vijesti Zanimljivosti

Prema podacima Agencije za identifikacijske dokumente, evidenciju i razmjenu podataka, u proteklih godinu dana registrirano je ukupno 58.085 automobila starijih od 30 godina od ukupno registriranih oko 830.000 automobila u BiH.

Po Zakonu o osnovama sigurnosti prometa na putevima Bosne i Hercegovine, oldtimer je motorno vozilo proizvedeno prije 30 i više godina, koje je, radi njegovog povjesnog nasljeđa i tehničke kulture, sačuvano ili ponovo sastavljeno u izvornom obliku. Isti zakon predviđa i da vlasnici oldtimera mogu trajno registrirati svoja vozila.

Način i uvjeti registracije oldtimera bit će definirani pravilnikom. Međutim, kako prenosi vecernji.ba pravilnik nije donesen ni u Republici Srpskoj ni u Federaciji BiH.

“Postojao je pravilnik u nekoliko županija Federacije, ali su sada oni ukinuti. Razlog je taj što smo pokrenuli inicijativu da se na razini Bosne i Hercegovine donese jedinstven pravilnik, a već je urađen nacrt”, objašnjava za „EuroBlic” Milan Petković, predstavnik grupe građana – vlasnika oldtimer vozila.

Kaže da je predviđeno da vlasnik vozila dobije prvo certifikat od Svjetske federacije za povjesna vozila (FIVA), pa da tek onda zatraži trajnu registraciju za taj automobil.

“Dakle, mi sada takve automobile registriramo kao i ostala vozila. Registraciju za svoj oldtimer ja plaćam skuplje nego za vozilo koje koristim svaki dan, jer ima veću zapreminu “, navodi Petković.

On podsjeća da se oldtimer s trajnim registracijama ne mogu voziti osim u posebnim prilikama, poput najavljenih manifestacija kada vlasnici dobiju dopuštenje za to. Petković kaže da ne postoje ni procjene koliko oldtimer ima u BiH.

Svjetska federacija za povjesna vozila definira oltimer kao prometno vozilo na motorni pogon koje je staro najmanje 30 godina, koje je sačuvano u ispravnom stanju, koje se ne koristi kao svakodnevno prijevozno sredstvo i koje je dio tehničke i kulturne baštine.

Milenko Jaćimović, predsjednik Udruženja za unapređenje sigurnosti prometa RS, kaže da podaci o broju automobila starijih od 30 godina pokazuju koliko je zapravo naš standard nizak.

“Može se kupiti solidan automobil za 10.000 KM proizveden 2013. godine s euro 5 motorom. Međutim, to je nedostižno velikoj većini u BiH”, ističe Jaćimović.

poslovni-global.ba

Odgovori